Sammanfattningen:
Det finns ungefär 900 elever i Eductus som delar upp i två områden (Gamlestaden, rullaregatan och Falkenbergsgatan). De eleverna studerar i SFI som består av fyra kurser (A,B,C och D).
Den här veckan vi fortsatt Pedagogisk planering som har innefattat uppfölningen och bedömning för eleverna där läraren gjorde prov för några eleverna som läraren anser att dessa eleverna uppnått till en avancerad nivå.
Uppfölning:
Vi fortsatte under följd av dagarna av den här veckan med eleverna genom genomgången, upprepningen och redogörelsen för att de kan förankra dessa kunskaper som tog i tidiga lektionen. Ett av de sätt som vi kan hjälpa eleverna är hur de gjorde sina uppgifter och vilka punkter som utgör svåra till dem att förstå. På grund av de har ingen utbildningen redan som vi sagt redan måste jag använda också det språket som eleverna behäskar på uppfölningen. Det beror på att de är nyanlända eleverna och studerar i kurs A och B på SFI.

På grund av det finns kursplan på SFI som består av:
1- Utbildningens syfte.
2- Kurser.
Så börjar läraren utifrån elevens behov. Till exempel några eleverna i klassen kan läsa och skriva bättre än de andra eleverna som behöver extra hjälp för att kan nå till kunskaper som sina kollegor har.
Bedömningen i SFI utifrån elevens kunskapskrav för betygen A, B, C, D och E. Kunskapskraven består av fem kunskapsområden: hörförståelse, läsförståelse, muntlig interaktion, muntlig produktion och skriftlig färdighet. Läraren har således gjort workshop där delas upp eleverna i olika grupper för att de diskuterar kuskaper som de fick under föregående lektioner. Under lektionen min roll var jag samspelet med läraren att hjälpa eleverna och förklara till dem kunskaper som gör eleverna kan genomföra och utveckla dem under många tester som de fick.